E-book: L’evolució de la web social des de 14 punts de vista

“Internet y turismo: el campo de batalla cinco años después del boom 2.0” v-2

Fa aproximadament cinc anys el concepte web 2.0 arrencava amb força en el sector turístic, configurant un nou escenari del qual van sorgir infinitat de noves aplicacions i negocis en línia, quantitats ingents de contingut multimèdia, noves professions i, com no, els injuriats gurus del 2.0.

Avui, superat l’èxtasi inicial, el sector segueix adaptant-se als canvis vertiginosos que imposen les tecnologies, però l’obsessió pel 2.0 sembla haver-se diluït.

Des HOSTELTUR hem volgut analitzar l’evolució del concepte 2.0 en un exemplar especial de la nostra revista que porta per títol “Internet i turisme: el camp de batalla cinc anys després del boom 2.0”. El reportatge central de la revista aborda els temes que van ser candents en el sector turístic en els anys 2007 i 2008 i deixa en evidència els èxits i els fracassos de les iniciatives, teories i tendències de la tantes vegades citada web 2.0.

http://static.hosteltur.com/web/uploads/2013/01/portada_ebook.jpg

Per tal d’oferir una visió més àmplia del tema, hem preguntat a altres professionals sobre la seva opinió sobre el que la web 2.0 ha significat per al sector turístic d’avui en dia. Professionals de otes, agències de comunicació, empreses de desenvolupament web i organitzacions del sector turístic han col · laborat en aquest ebook editat per Hosteltur amb motiu de Fitur 2013.

Índex de posts i autors:

Dospuntocerismo punt zero – Carlos Hernández. Hosteltur 4

Turisme 2.0 “for dummies” – Carlos Esteve. Atrápalo 5

Les llums i les ombres de la presència de les empreses a la web – Ricardo Tayar. iZenius 6

L’Era de la Reputació – Rafael González. Vivential Value 7

La reputació en línia com a font de negoci en l’entorn 2.0 – Mercedes Sánchez. Tripadvisor 8

Turisme i tecnologia: un matrimoni ben avingut – David Mora. Cegos Espanya 9

Bombolla 2.0 – Rafael Martínez. Imatge Social, S.L. 10

(el meu) Història del Web 2.0 – Fabián González. ITH 11

De Second Life a la confiança en línia – Daniel Ruiz. Blocaire de viatges 12

Influeix el contingut generat per usuari en la decisió de compra? – Alberto Calcerrada. Trivago 13

Promeses de la web 2.0. De la facilitat per a la prescripció a la connexió i la connectivitat – Pedro González. Territori Creatiu 14

Ni t @ nt ni tan calv2.0 – Carlos Gómez. Universitat La Florida 15

Impacte de les noves tecnologies en el sector turístic, cinc anys després – Montse Ferrer. alter ego 16

Reflexionant sobre el positiu i el menys positiu de l’evolució de la web 2.0 en el sector turístic – David Giner. Invattur 18

Es pot descarregar el E-book en format pdf en aquesta pàgina.

E-book ha evolució de la web social des de 14 punts de vista HOSTELTUR.

Una resposta a “E-book: L’evolució de la web social des de 14 punts de vista”

  1. UHA 28 28Europe/Andorra gen. 2013 el 12:55 #

    Animo a Tothom a iniciar un debat sobre aquest tema d’interès per tots.

    Esperem rebre les vostres opinions, aportacions, experiències, problemàtiques, solucions…etc.

    Les vostres aportacions seran benvingudes

Deixa un comentari

Vostè ha de ser connectat per publicar un comentari.